Az érem két oldala

2017.06.29.

Az érem két oldala

Nagyon szerettem volna már rég leírni, és örülök, hogy erre megerősítést kaptam.

Sokat gondolkodtam, hogy le lehet-e írni, meg lehet-e jelentetni egy ily jellegű gondolat menetet.(?) Tegnap megerősítést kaptunk, hogy IGEN.
Szeretnénk a legelején kijelenteni, hogy a munkáink többségében hihetetlen jó emberekkel van szerencsénk megismerkedni, kapcsolatot teremteni.
Nagyon tudjuk értékelni azokat az új üzleti kapcsolatokat, amikor szinte 5-10 perc eltelte után, úgy tudunk kommunikálni egymással, mintha ezer éve ismernénk egymást. Hihetetlen jó érzés, arról nem is beszélve, hogy borzasztóan megkönnyíti az ember munkáját.
Magyarországon a legnagyobb gyártókkal vagyunk közvetlen partneri kapcsolatban. Hálásak vagyunk, hogy a beszállítóink (többsége) megbízható, rugalmas - és a kapcsolattartóink lojális szakemberek.
Olyan sok - természetesnek gondolt - tényező van mindennapjainkban, amelyhez a gyakorlatban borzasztó sok tanulás, tovább képzés, elhivatottság, és empátia is szükségeltetik.
Számomra nem természetes, hogy elmegyek - például - egy étterembe, és kiszolgálnak, vagy elmegyek fodrászhoz, és tök jól megcsinálja a hajamat... Nem, semmi sem természetes - mert annak az embernek, aki ott van a másik oldalon, annak tanulnia kellett, alázatot / türelmet kell gyakorolnia, - de sokan nem így gondolják.
Látjuk, hogy a minden napok, hogy el tudják vinni az embereket. Nagyon sokszor szembesülünk oly távolságtartó, és támadó magatartással, amely már szinte súrolja a tiszteletlenség mezsgyéjét.
Természetesen - mivel mi is emberek vagyunk - tudjuk, hol a határ.
Egy nem befogadó magatartással nem lehet mit kezdeni - el kell engedni, hogy megtalálja azt a közeget, ahol képes lesz majd a befogadásra.
Mivel láttam - sok élethelyzetet, és láttam, hogy sokszor vért izzadnak emberek (és most értékesítőre gondolok), hogy minden áron meg tudja tartani a potenciális vásárlót.............. Egy jó tanács: neeeee! Nem kell “megerőszakolni” se a vásárlót, se önmagát!
Teljesen felesleges. Borzasztó rossz hatással tud lenni az emberekre, a környezetre, és arról nem is beszélve, hogy a fent leírt helyzetekben sikeres üzlet nem tud létrejönni. Teljesen felesleges, mert elmegy az idő, elmegy az energia a semmire.
Ezért, az egyik, és a számunkra a legalapvetőbb dolog, hogy kommunikálni tudjunk a másik emberrel. A kommunikáció alatt értve azt, hogy mindkét fél megérti, és akceptálja a másik által elmondott gondolatokat.
A gyakorlat azt igazolja, hogy másképp nem megy.
Ezt nagyon szerettem volna már rég leírni, és örülök, hogy tegnap kaptam egy megerősítést.
Tudjuk, hogy ezután is megtalál minket az a sok-sok ezer ember, akivel öröm együtt dolgozni
A cikk szerzője: Szabó Zsuzsanna
vissza